سئو محلی (Local Seo) چیست؟

تعریف سئو محلی Local SEO چیست؟

Local SEO و یا سئو محلی و جغرافیایی به عملیات بهینه سازی سایت برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو محلی موتورهای جستجوگر گفته می شود.

سئو محلی (Local SEO) چیست؟ بهینه سازی SEO برای موتورهای جستجو گر سئو

در طول این سال ها سئو محلی و جغرافیایی بسیار افزایش یافته است زیرا کاربران با جستجوی عبارات به صورت جغرافیایی نتایج بهتری را در موتورهای جستجوگر دریافت می کنند. به طور مثال خانواده ای را در نظر بگیرید که در منطقه میرداماد تهران به دنبال رستوران می گردند، مطمئننا آن ها با جستجو عبارت رستوران و یا رستوران در تهران به نتیجه مورد نظر خود نمی رسند اما اگر کلمه رستوران در میرداماد تهران که یک کلمه جغرافیایی است را جستجو کنند لیستی از رستوران های موجود در میرداماد با تصاویر و رتبه بندی مانند تصویر سمت راست را در صفحه مروگر خود دریافت می کنند. به این نتایج، نتایج جستجو محلی و یا Local SERP گفته می شود.

راهکار های بهینه سازی سایت برای لوکال سئو Local SEO چیست؟

    ثبت سایت در گوگل مپ

    Local SEO با ثبت سایت در گوگل مپ شروع می شود، در صورتی که اطلاعات مرتبط با یک کسب و کار در Google Map ثبت نشده باشد آن سایت نمی تواند در نتایج محلی گوگل (Local SERP) جایگاهی داشته باشد. برای ثبت اطلاعات کسب و کار خود در گوگل مپ از طریق صفحه https://mapmaker.google.com/mapmaker?hl=en اقدام نمایید. این نکته را به یاد داشته باشید که اطلاعات را به صورت دقیق وارد نمایید چرا که تمامی مکان ها باید مورد تایید کارشناسان گوگل قرار بگیرد.

    گوگل بیزینس (Google Business)

    گوگل بیزینس ابزار بسیار مناسبی برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو محلی است اما متاسفانه این ابزار به دلیل مسائل تحریمی در ایران پشتیبانی نمی شود بنابراین از ادامه توضیح در رابطه با آن خودداری می نماییم.

سئو محلی

    انتخاب عنوان صفحه با کلمه کلیدی جغرافیایی

    صفحاتی که عناوین آن ها شامل کلمات کلیدی جغرافیایی است رتبه بسیار بهتری در نتایج جستجو محلی دریافت می کنند، به طور مثال در هنگامی که یک کاربر کلمه طراحی سایت را در گوگل جستجو می کند اگر مرورگر موقعیت کاربر را در تهران شناسایی کرده باشد صفحاتی که عناوین آنها شامل کلمه تهران می باشند شانس بسیار بهتری برای دریافت جایگاه مناسب تر دارند، مانند طراحی سایت تهران و یا طراحی سایت در تهران.

    استفاده از کدهای Schema

    نشانه گذاری تگ های HTML با استفاده از مارک آپ های اسکیما می تواند کمک بسزایی در افزایش جایگاه سایت در نتایج جستجو محلی داشته باشد. از آن جایی خود سایت Schema به خوبی این بحث را توضیح داده است پیشنهاد می کنم تا ادامه کار نشانه گذاری را در https://schema.org/LocalBusiness دنبال کنید.

    قراردادن Review در صفحه گوگل مپ

    در قسمت اول گفتیم که اولین اقدام برای آغاز سئو محلی ثبت سایت در گوگل مپ است. یکی از امکاناتی که گوگل مپ برای هر کسب و کاری در نظر می گیرد قابلیت قرار دادن نظرات کاربران برای آن کسب و کار است که با عنوان Write your review و در پایین نقشه قرار دارد. کسب و کار هایی که رتبه نزدیکتر به ۵ و تعداد نظرات بیشتری دارند از جایگاه بهتری نسب به دیگر رقبا برخوردار می شوند بنابراین از مشتریان خود بخواهید که با جسجتوی نام برند شما در گوگل مپ شما را پیدا کرده و از ۱ تا ۵ به شما امتیاز دهند. برای درک بهتر موضوع عکس سمت چپ را مشاهده نمایید.

    ساخت لینک با آنکر تکست جغرافیایی

    یکی دیگر از عوامل موئثر در بهبود جایگاه رتبه در نتایج محلی ساخت بک لینک با انکر تکست (Anchor Text) کلمه کلیدی جغرافیایی می باشد، به طور مثال اگر قصد دارید تا در کلمه طراحی سایت در تهران رتبه مناسبی دریافت کنید لینک های متعدد و با کیفیتی با عناوین طراحی سایت در تهران و طراحی سایت تهران بسازید.

    ساخت صفحه Google Plus

    داشتن صفحه گوگل پلاس و Verify کردن آن با وب سایت می تواند در بهبود جایگاه سایت در نتایج محلی موئثر باشد. بهتر است تا عنوان صفحه گوگل پلاس و عنوان سایت با یکدیگر یکی باشند و این نکته را در نظر بگیرید که حتما وب سایت و صفحه گوگل پلاس خود را Verify کنید تا خزنده های گوگل بتوانند رابطه میان سایت و Google Plus شما را درک کنند.

    درج مشخصات تماس

    توصیه می شود تا آدرس و مشخصات شرکت و یا کسب و کار خود را به همراه کد شهر و کد پستی در سایت درج کنید تا گوگل رابطه میان گوگل مپ و سایت را بهتر درک کند.

    اشتراک گذاری و ثبت سایت در دایرکتوری های محلی

    یکی دیگر از عوامل تاثیر گذاری بر جایگاه سایت در نتایج محلی گوگل و دیگر موتور های جسجتوگر میزان اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی، تعداد بک لینک های با کیفیت و حضور در دایرکتوری های محلی است.

 برای انجام سئو سفارشی و استفاده از خدمات سئو با این شماره ها تماس بگیرید.

تلفن : 01133242774 - 09381213818 - 09112542438

خانم نادیا وطن خواه


منبع : https://vindi.ir/article

سئو محلی (Local Seo) چیست؟