ضرورت حضور کسب و کارها در فضای اینترنت

ضرورت حضور کسب و کارها در فضای اینترنت 

امروزه راه اندازی وب سایت و فعالیت کسب و کارها در فضای اینترنت تنها یک نیاز نیست بلکه ضرورت است.
ذائقه مشتریان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. مشتری امروز برای کسب اطلاعات و خرید هر محصولی ابتدا در فضای اینترنت جستجو میکند. حتی اگر خرید اینترنتی هم نداشته باشد، تحقیقات خود را در مورد محصول یا خدمت مورد نیاز، قیمت ها، خدمات پس از فروش و … را از طریق وب سایت‌ ها پیگیری می کند.
حال اگر نام و نشانی از کسب و کار شما در این فضا نباشد چطور میتوان انتظار داشت که شما را بیابد و از شما خرید کند؟!
داشتن یک وب سایت ایده آل و حرفه ای اعتبار شرکت و برند شما را افزایش می دهد. همچنین باعث مزیت رقابتی بالاتر وافزایش فروش شما میگردد. یک طراحی حرفه ای و با کیفیت، توضیحات مناسب، اطلاعات دقیق و مفید از محصولات شرکت و اطلاعات تماس مناسب، حس به روز بودن فعالیت شما را به مشتری می دهد و البته باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما می شود.
امروزه اکثر شرکت‌های موفق از استراتژی‌های بازاریابی و تجارت الکترونیکی استفاده می‌کنند؛ چون دریافته اند که اینترنت بازاری 24 ساعته و بدون تعطیلی است و در این فضا خدمات و محصولات شرکت در هر زمان و از هر مکانی قابل دسترسی می باشد.
یک وب سایت برای هر کسب و کاری لازم است چون باعث می شود که ارتباط و سرویس دهی  با مشتریان بسیار ساده تر و در زمان کمتری و با هزینه پایینتری انجام شود .
واسطه ها و هزینه های اضافی تبلیغاتی حذف شوند و صاحبان مشاغل بتوانند با ارائه آسان خدمات و محصولاتشان، به معرفی برندشان پرداخته و ارتباط بهتر و موثرتری با مشتریان بدست آورند و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنند .

ضرورت حضور کسب و کارها در فضای اینترنت

فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتی یک راه بسیار عالی برای افزایش فروش است. شما یک ویترین دائمی با هزینه ای بسیار کم دارید ضمن اینکه مردم بیشتری امکان دیدن آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سایت شما، باعث ترغیب شدن بازدیدکننده به اینکه به محصول شما نیاز دارند می شود. حتی اگرمنجر به خرید نشود هم، در ذهن مشتری می مانید و در زمان لازم از شما خرید می کنند.
داشتن وب سایت باعث افزایش تبلیغات شما نیز می شود.
اضافه کردن آدرس وب سایت در تبلیغات، کارت تجاری و امضاء شرکت، یک راه خوب برای جلب مشتری به شرکت شما است. داشتن آدرس سایت به مردم کمک می کند که هر زمان که در مورد شما می شنوند به سایتتان سری بزنند. مراجعه به وب سایت شما راحت تر از رفتن به فروشگاه یا حتی تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به سادگی دریافت می کنند.
در پایان میتوان گفت که در آینده ای بسیار نزدیک، همه کسب و کارها ملزم به ورود به فضای تجارت الکترونیک هستند و هر شرکتی که وارد این عرصه نشود محکوم به شکست خواهد بود.

نادیا وطن خواه
مشاور و طراح کسب وکار آنلاین
مدیر شرکت طراوان

نمونه سایت های طراحی شده ما را اینجا ببینید.

 

ضرورت حضور کسب و کارها در فضای اینترنت نادیا وطن خواه