طراحی سایت شهرداری و دهیاری چه اهمیتی دارد؟

14 تیر ماه، مصادف با روز شهرداری‌ ها و دهیاری ‌هاست و این تاریخ برای اولین بار توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور ثبت شد. هدف از مشخص کردن این روز، نمایش دستاوردها و معرفی خدمات و برنامه های پیش روی شهرداری ها و دهیاری هاست. با گسترش دولت الکترونیک و فضای مجازی، هنوز هم جای خالی بخش های مختلف خدماتی دولتی و شهری در این فضا احساس می شود. طراحی سایت شهرداری و دهیاری، از کارهایی است که می توانید کاربران مجازی شهر را با خدمات مختلف الکترونیکی آشنا کند.

اهمیت شهرداری و دهیاری

در هر کشوری بسته به فضای سیاسی و اجتماعی آن، قوانین مختلفی برای هر شهر و روستایی وجود دارد. برای کنترل بهتر کارها و تقسیم منظم و عدالت محور بودجه، از زیر بخش های مختلفی در بدنه‌ی دولت استفاده می شود. از میان بخش های مختلف دولتی که همه روزه مراجعان زیادی دارد، می توان به شهرداری و دهیاری اشاره کرد. هر شهر بسته به تعداد منطقه شهری و وسعت آن، شهرداری های مختلفی دارد و دهیاری نیز دقیقاً همان عملکرد شهرداری را در روستا بر عهده دارد. هر کدام از این سازمان های دولتی، برای مردم شهر و حتی منطقه، اهمیت بالایی دارند.
برای آن که هر دستور و امر اجرایی از سمت دولت، به درستی و دقت در شهر و روستا پیاده شود، نیاز به ارگان های زیر مجموعه دولتی دارد. شهرداری و دهیاری، هدفی جز ارائه خدمات به مردم و اجرای فرمان دولتی در شهر و روستا ندارند. به این منظور، نمی توان نقش شهرداری و دهیاری را در ارائه خدمات به مردم و صنوف مختلف نادیده گرفت. به منظور سهولت در انجام کارها و امور مختلف، هر ساله دستاوردهای دولتی در بخش الکترونیک و خدمات مجازی، در روز شهرداری و دهیاری ارائه می شود.

روز شهرداری ها و دهیاری ها

معرفی و نمایش دستاوردها و اقدامات انجام شده در شهر یا روستا، ارائه مطالب برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران شهری و روستایی، جلب نظر صاحب‌نظران و اندیشمندان شهر یا روستا، معرفی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط با مدیریت شهری و روستایی، بررسی و معرفی مسائل و مشکلات، تنگناها و نیازهای مدیریت شهری و روستایی از جمله خدمات ابتدایی است که باید در سایت شهرداری و سایت دهیاری قابل مشاهده باشد. در گذشته شاهد آن بودیم که برای معرفی بسیاری از خدمات شهری و روستایی، باید بنرها و تابلوهای مختلفی را در سطح شهر و روستا نصب می کردند. اما امروزه می توان تنها با ارائه خبر و مطلب در فضای مجازی، اطلاع رسانی را راحت تر و با هزینه‌ی کمتر انجام داد. از طرفی، دریافت نظرات، مشکلات، مسائل و دغدغه های مختلف مردم، می تواند با استفاده از سایت و شبکه ارتباطی مجازی، سریع تر و آسان تر صورت بگیرد.

طراحی سایت شهرداری، طراحی سایت دهیاری؛ کدامیک مهم‌تر است؟

برای مشخص کردن میزان اهمیت در طراحی سایت شهرداری ها یا طراحی دهیاری ها باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیریم. اما چیزی که مشخص است، هر دوی این سایت ها و پورتال ها باید وجود داشته باشند. مهم نیست جمعیت و وسعت شهر یا روستای مورد نظر چقدر است. در فرآیندها و فعالیت های امروزی، دیگر نمی توان نقش دنیای مجازی را نادیده گرفت و به آن بی توجهی کرد. شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان نماینده دولت، باید توانایی خدمت رسانی 24 ساعته و شبانه روزی را به مردم داشته باشند. خیلی از دهیاری ها از سایت رسمی خود برای معرفی بخش های مختلف روستا و انواع خدمات به محلیان و مسافران استفاده می کنند. شهرداری ها نیز برای ارائه خدمات الکترونیک شهری و همچنین دریافت نظرات و پیشنهادات در مورد شهر از مردم، از سایت و شبکه اجتماعی کمک می گیرند.
محدودیت های زمانی و مکانی در دریافت اطلاعات یا ارائه خدمات می تواند در بسیاری از موارد باعث بروز مشکلات و صدمات جبران ناپذیری در بدنه‌ی شهری و خدماتی شود. ارگان های دولتی و حتی غیر دولتی می توانند با داشتن سایت رسمی و شناخته شده، خدمات خود را سریع، ایمن و با کیفیتی بسیار بالاتر از خدمات فیزیکی به مردم ارائه کنند. البته استفاده از این خدمات تنها منحصر به مردم عادی و مسافران نیست. بسیاری از کارکنان ادارات دیگر و درون سازمانی شهرداری نیز می توانند برای ارتباط با یکدیگر از شبکه درون ارتباطی سایت استفاده کنند. ارائه اینگونه از خدمات می تواند سرعت را در پیشبرد کارهای درون سازمانی نیز افزایش دهد.

طراحی سایت دولتی

طراوان؛ در کنار ادارات و سازمان های دولتی

از همان ابتدای شروع به کار طراوان، ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی زیادی برای سفارش طراحی سایت یا پشتیبانی سایت به طراوان اعتماد کردند. تعدادی از این ادارات و مجموعه های دولتی و غیر دولتی را می توانید در صفحه مشتریان ما مشاهده کنید. لازم به ذکر است که طراوان در پیشبرد طراحی سایت و پشتیبانی شهرداری ساری نیز همکاری کرده است. ما همواره تلاش کرده ایم تا با اتوماسیون سازی فعالیت های قدیمی و سنتی، هم گوشه ای از دولت الکترونیک را محقق کرده باشیم و هم قدمی برای رفاه حال مردم عزیز مازندران و ایران برداریم. از طرف مدیریت شرکت طراوان و تیم شرکت، روز شهرداری ها و دهیاری ها را به تمامی مدیران خستگی ناپذیر و زحمتکش این ادارات تبریک عرض می کنیم. 

منبع: طراوان

 

مطالب مرتبط

چگونه از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم؟

سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید

ضرورت حضور کسب و کارها در فضای اینترنت

 

طراحی سایت شهرداری