بهترین ایده‌های کسب و کار اینترنتی 1399

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید یا ذهن تان را شروع شغل دومی با سرمایه کم و بدون هزینه‌های زیاد مشغول کرده است، می‌توانید روی ایده‌های زیادی کار کنید. این ایده‌ها عمدتا در حوزه‌ی کسب و کارهای اینترنتی قرار دارد چون این دسته از کارها، نه سرمایه زیادی می‌خواهند و نه نیاز به وقت گذاری زیادی دارند. ما سعی کردیم برای شما بهترین ایده‌های کسب و کار اینترنتی 1399 را لیست کنیم تا با در نظر گرفتن مهارت‌ها و توانایی‌های خود، از بین آن‌ها انتخاب کنید. 

  1.     مربی گری و مشاوره: اگر توانایی راهنمایی و مشاوره دادن به دیگران را دارید یا در کاری خبره و ماهر هستید، می‌توانید پول خوبی از این راه دربیاورید. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی برای رفع اوقات بیکاری و گذران وقت در این شبکه‌ها پرسه می‌زنند اما هستند کسانی به دنبال رفع مشکل یا پرسیدن سوال و گرفتن مشاوره از دیگران وارد این صفحات می‌شوند. شما می‌توانید با مشاوره دادن به دیگران هم کار آن‌ها را رفع و رجوع کنید و هم کسب درآمد قابل قبولی داشته باشید.
     
    جذابیت راه اندازی صفحه‌ی مجازی مشاوره‌ای یا مربی گری در این است که نیاز به هزینه‌ی خاصی ندارد و تنها با راه اندازی یک صفحه‌ی رایگان و داشتن چند قالب جذاب و البته نوشتن محتوای خوب و قابل قبول می‌توانید شروع به کار کنید. اینکه بتوانید مشتریان خود را نسبت به مشاوره‌های خود آگاه کنید، اهیمت زیادی دارد. شما باید نسبت رضایت مشتریان و کاربران خود را همواره بسنجید و این معیار را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. با این کار، اعتبار صفجه‌ی خود را نیز بالاتر می‌برید. از طرفی اگر قالب و صفحه‌ی گرافیکی جذابی داشته باشید، کاربران بیشتری به صفحه‌ی شما جذب می‌شوند و می‌توانید درآمد بیشتری نیز داشته باشید. 
  2.    برنامه‌ها و خدمات با عضویت پولی: اگر صاحب کسب و کاری هستید که می‌توانید در ازای گرفتن اشتراک عضویت از کاربران خود، پول دریافت کنید، صفحه‌ی مجازی و سایت‌های اینترنتی می‌تواند گزینه‌ی جذابی برای این کار باشد. خیلی از کسب و کارهای سنتی مانند باشگاه‌های ورزشی و کتاب فروشی‌ها نیز با راه اندازی کلاب‌ها و گروه‌های اینترنتی، هم مشتریان مجازی را دور خود جمع می‌کنند و هم به ان‌ها در ازای گرفتن پول، خدمات ارائه می‌دهند. این خدمات می‌تواند هم در حوزه‌ی مجازی و هم فیزیکی باشد. مهم نیست که کسب و کار سنتی شما چیست، در نهایت می‌توانید راهی برای تبدیل آن به کسب و کار اینترنتی پیدا کنید.
     
    البته اگر مایل به راه اندازی برنامه‌ها و خدمات با عضویت غیررایگان هستید، باید برنامه‌های متنوع و جذابی را برای کسب و کار خود پیدا کنید. بیشتر کاربران به دنبال خدماتی هستند که با دریافت کمترین هزینه، بیشتری خدمات را به آن‌ها ارئه دهد. در این حوزه رقبای زیادی وجود دارد و باید رقابت سختی را با آن‌ها داشته باشید، اما بدانید که همیشه ایده‌های جدید و نویی نیز وجود دارد که هنوز کسی به سمت آن‌ها نرفته است. اگر بتوانید کمی خلاقیت و جذابیت را به صفحه‌ی خود اضافه کنید، قطعا فروش خوب و درآمد کافی خواهید داشت. یادتان نرود که مدیریت این صفحات به وقت نسبتا زیاد و حوصله‌ی کافی نیاز دارد.
     
     ایده‌های کسب و کار اینترنتی
  3.    فروش خدمات دیجیتال مارکتینگ: امروزه دیگر کمتر کسی است که از اهمیت دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای اینترنتی چیزی نداند. همه‌ی کسب و کارهای قدیمی اینترنتی حالا شروع به کار در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ کرده‌اند و سعی می‌کنند در کنار خدمات اصلی خود، فعالیت‌های حوزه‌ی تولید محتوا و مارکتینگ را نیز انجام دهند. اما باز هم شرکت‌های تخصصی وجود دارندکه تمام تمرکز خود را بر این حوزه‌ی نو ظهور و با اهمیت گذاشته‌اند. شما نیز می‌توانید در این حوزه وارد شده و کسب و کار ساده و شخصی خود را داشته باشید. اگر توانایی و مهارت کافی در تولید محتوای متنی و گرافیکی یا حتی صوتی و ویدیویی را دارید، می‌توانید به سرعت در این حوزه رشد کرده و شخص معتبری شوید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی دیجیتال مارکتینگ می‌تواند هم در سایت و هم در صفحات مجازی صورت بگیرد و الزامی برای یکی از آن دو وجود ندارد. اگر درآمد خوبی ندارید و از پس هزینه‌های طراحی سایت برنمی‌آیید، به شروع کسب و کار خود در شبکه‌های مجازی بسنده کنید و تنها از آن طریق سفارش بگیرید. در این بین می‌توانید با ارائه مدارک رضایت مشتریان و گذاشتن نمونه کارهای اینترنتی و به اصطلاح Run شده‌ی خود، اعتبارتان را افزایش داده و خیال مشتریان تان را از بابت کار راحت کنید.
     
  4.    انجام کارهای فریلنسری: برای خیلی از افراد که مهارت و توانایی خاصی برای کار با کامپیوتر و برنامه‌های جانبی آن دارند، پیدا کردن شغل سخت است. خیلی از شرکت‌های موجود، یا حقوق کمی در ازای کارهای انجام شده می‌دهند و یا شرایط استخدامی نامناسبی را برای کارجویان دارند. این دلایل باعث می‌شود که خیلی از افراد به شروع کسب و کار فریلنسری خود بیفتند. فریلنسرها در واقع کارمندان خویش فرما هستند که تحت مدیریت خودشان با دیگر شرکت‌ها قرارداد می‌بندند و کار می‌کنند. فریلنسری می‌تواند راه مناسبی برای شروع کسب و کار شخصی باشد. این نوع کسب و کار، در حال حاضر مشتاقان و خواهان زیادی دارد و به تدریج در ایران نیز جا افتاده است. شما نیز اگر توانایی و مهارت خاصی در حوزه‌های گرافیک، طراحی سایت، دوبلوری، تایپ و خدمات نوشتاری و خیلی از کارهای دیگر را دارید می‌توانید به شکل فریلنسری با شرکت‌های مختلف کار کنید. جذابیت فریلنسری در بدون مالیات بودن کار آن است و می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی، حتی از منزل و اتاق خواب خود نیز کارهای شرکت را به شکل دورکاری انجام دهید و بابت ان پول دریافت کنید. راه اندازی سایت اینترنتی یا صفحه‌ی مجازی می‌تواند به رشد شخصی و برندی شما کمک کند و نامتان را بر سر زبان‌ها بیندازد. 
     
  5.    فروش صنایع دستی و کالاهای خانگی: برای شرکع کسب و کارهای اینترنتی حتما لازم نیست که کار با کامپیوتر یا مرتبط با آن را بلد باشید و انجام دهید. بسیاری از حوزه‌های کسب و کارهای اینترنتی را کسب و کارهای کوچک خانگی تشکیل می‌دهد که عمده‌ی فعالان آن، زنان خانه دار و دختران دانشجو هستند. درست کردن زیورآلات و بدلیجات خانگی می‌تواند راه خوبی برای پول درآوردن باشد که سود خیلی خوبی را نیز برای فعالان آن دارد. وسایل دست ساز خانگی هم فروش نسبتا خوبی را در بازار دارد و می‌توانید به درست کردن آن‌ها نیز بیاندیشید. البته در این بین باید هزینه‌های پستی را نیز به محصول خود اضافه کنید و حتما سعی کنید تا نکات بازاریابی و فروش را نیز در آن به کار بگیرید. اما فروش کسب و کارها خانگی محدود به اشیا نیست و گاهاً حتی غذاهای خانگی را نیز می‌توانید توسط صفحات مجازی به فروش برسانید. البته فروش غذا اعم از کیک، شیرینی، غذای خانگی و فینگر فود، عمدتاً در حوزه‌ی شهری انجام می‌شود که کسب و کار در آن‌جا قرار دارد. زیرا غذاها را نمی‌توان به مدت زیاد نگهداری کرد یا برای مسیرهای طولانی ارسال نمود.
  6.    مارکتینگ اینفلوئنسر: اگر به صفحات اینستاگرام سری بزنید، حتما کسانی را می‌بینید که در حال معرفی محصولات خوراکی، رستوران‌ها، هتل‌ها، وسایل آرایشی و بهداشتی و خیلی چیزهای دیگر هستند. به این افراد در فضای مجازی اینفلوئنسر می‌گویند. این افراد با تاثیر گذاشتن روی افراد خاصی از جامعه و بازار هدف، به نوعی تبلیغات آن محصولات، خدمات یا مکان‌ها را بر عهده دارند. شما نیز اگر حوصله‌ی خوبی برای گشت و گذار در شهر دارید یا توانایی خوبی برای نوشتن محتواهای متنی یا حتی حرف زدن در مورد ویژگی‌های محصول دارید، می‌توانید کار خود را به عنوان اینفلوئنسر اینستاگرامی شروع کنید. البته سعی کنید در هنگام معرفی محصول یا خدمات، هرگز دروغ نگویید و تبلیغ اغراق آمیزی انجام ندهید زیرا این مورد می‌تواند به رشد منفی صفحه شما بیانجامد. از طرفی سعی نکنید تا با انجام کارهای هنجارشکن و حاشیه ساز، برای خود فالوور و دنبال کننده جمع کنید تا بیشتر دیده شوید. تمامی اینفلوئنسرهای خوب و معتبر اینستاگرام، کارهای خود را به دور از هرگونه حاشیه و هنجارشکنی انجام می‌دهند و سعی می‌کنند تا با انعکاس واقعیت‌های محصول یا خدمت، تبلیغی خوب و مثبت ارائه دهند. این گونه از معرفی‌ها، کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند زیرا رضایت مشتری را در پی دارد. 
     

    منبع : طراوان

مطالب مرتبط

بهترین ایده‌های کسب و کار اینترنتی 1399