سایت‌های برتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان

بسیاری از والدین، برای تربیت فرزندان خود از انواع کتاب ها و محصولات فرهنگی استفاده می کنند. با وجود رشد تکنولوژی و فراگیرتر شدن اینترنتی در بین مردم، سایت های زیادی نیز در حوزه کودک و نوجوان طراحی شدند. به بهانه 18 تیر، روز ادبیات کودک و نوجوان، قصد داریم سایت های برتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان را به شما معرفی کنیم.

بهترین سایت‌ها در زمینه ادبیات کودک و نوجوان

کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران

کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران با هدف ارائه کتاب های مختص به گروه سنی کودک و نوجوان راه اندازی شد. این کتابخانه اینترنتی، زیر نظر کتابخانه ملی مرکزی ایران فعالیت می کند و در آن می توانید بسیاری از کتاب های مفید و کاربردی را برای این گروه سنی پیدا کنید. با مراجعه به این سایت می توانید آخرین کتاب های آپلود شده به سایت را ببینید و در میان کتاب های قدیمی کتابخانه، جستجو کنید. همچنین تمامی صفحات کتاب اسکن شده و به رایگان در دسترس شماست. با عضویت در این سایت نیز می توانید آخرین اخبار کتاب را در ایمیل خود دریافت کنید. دسته بندی های مختلفی که در همان صفحه اول قرار دارد، به شما کمک می کند که سریعاً وارد بخش مورد نظر خود شوید.
جهت مراجعه به این سایت، به آدرس icnl.nlai.ir/default.aspx مراجعه کنید.

کانون پرورش فکری کودک و نوجوان

کانون پرورش فکری از موسسه های قدیمی و شناخته شده برای همه مادران و پدران ایرانی است. بسیاری از کودکان دهه 60 و 70، تابستان و اوقات فراغت خود را در این موسسه سپری کردند. کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در بسیاری از شهرها و حتی روستاهای ایران شعبه فعال دارد و با بهره گیری از معلمان و مربیان کار آزموده و مجرب، محیط خوبی را برای کودکان دلبند شما فراهم می سازد. می توانید با مراجعه به این سایت و عضویت در آن، آخرین اخبار کانون و برنامه های آن را در پست الکترونیک خود دریافت کنید. تعدادی از نویسندگان شناخته شده حوزه کودک مانند مصطفی رحمان دوست نیز در کادر مدیریتی این کانون هستند و همواره سعی دارند تا فعالیت هایی مناسب با پرورش فکری و روحی گروه سنی کودک و نوجوان انجام دهند.
جهت مراجعه به این سایت، به آدرس
www.kanoonnews.ir/ مراجعه کنید.

طراحی سایت کودکان

سایت کودکان

یکی از دغدغه های همیشگی پدران و مادران، انجام فعالیت های سرگرم کننده‌ای ست که متناسب با سن و روحیات فرزندشان باشد. سایت کودکان، از قدیمی ترین وبسایت های حوزه کودکان است که هنوز هم بهترین و کاربردی ترین مطالب مرتبط با کودک را ارائه می دهد. علاوه بر انواع بازی های آموزشی و سرگرم کننده، مطالب مفید و آموزشی نیز برای مادران و پدران وجود دارد. جذابیت این وبسایت در آن است که مطالب آن تنها مختص به کودکان نیست و بزرگسالان نیز می توانند از مطالب مفید آن استفاده کنند. دو گروه سنی کودک و نوجوان، هدف مخاطبان این سایت است و برای هر کدام از این سنین می توانید به انگلیسی و فارسی بازی و سرگرمی پیدا کنید. علاوه بر آن، سایت کودکان نیز تعدادی از سایت های مفید برای کودک و والد را معرفی کرده است.
جهت مراجعه به این سایت، به آدرس www.koodakan.org مراجعه کنید.

وبسایت تخصصی کودکان

این وبلاگ توسط یک معلم اداره می شود و در آن می توانید انواع و اقسام مطالب آموزنده از جمله کاردستی و بازی را پیدا کنید. اگر چه مدت زمان زیادی است که این وبلاگ دیگر به روز نمی شود، اما هنوز هم مطالب دسته اول و خوبی را می توانید در بین مطالب سایت ببینید. دسته بندی های خوب و گسترده و مطالب جامع از مزیت هایی است که می توان برای این وبلاگ نام برد. پیوندهای خوبی نیز برای مطالب مرتبط و مشابه وجود دارد که شما را به سایت ها و لینک های مفید دیگر راهنمایی می کند. می توانید مطالب این وبلاگ را برای گروه سنی ابتدایی در نظر بگیرید و بازی های آن را با کودک خود انجام دهید.
جهت مراجعه به این سایت، به آدرس www.bandarstudents.blogfa.com/ مراجعه کنید.

کتاب هدهد

یکی از مشکلاتی که همیشه والدین کودک را به خود درگیر می کند، پیدا کردن کتاب های مناسب برای سنین مختلف کودک است. در کتابفروشی آنلاین هدهد می توانید بهترین کتاب های مخصوص هر گروه سنی را پیدا کرده و آنلاین خرید کنید. سفارش کتاب در هدهد شامل تخفیف نیز بوده و گاهاً بسته های مختلفی را در قالب کتاب های فصلی یا پکیج سنین مختلف ارائه می کنند. با وارد شدن به این سایت می توانید دسته بندی کتاب را بر اساس سنین مختلف ببینید. بعد از ورود به هر دسته، کتاب های مخصوص به همان گروه سنی نمایش داده می شود.
جهت مراجعه به این سایت، به آدرس hodhod.com/ مراجعه کنید.

سخن آخر

روی صحبت ما تنها با خانواده ها و والدین نیست. حتی با وجود حضور بسیاری از کسب و کارهای سنتی در حوزه کودک و نوجوان، اما هنوز بخش های زیادی از این گروه سنی، جای کار دارد. دلیل الزام برای ورود کسب و کارهای جدید به دنیای اینترنت را در مطلب "ضرورت حضور کسب و کارها در فضای اینترنت" به مفصل توضیح داده ایم. صاحبان ایده و سرمایه می توانند با ورود به حوزه کودک و نوجوان، هم خلا این حوزه را پوشش دهند و هم درآمد خوبی را به دست آورند. بسیاری از خانواده ها و حتی نهادهای فرهنگی دولتی و غیردولتی از ورود ایده های جدید استقبال می کنند. می توانید با مشاوران ما در تماس باشید و در صورت داشتن ایده و فکری نو، از خدمات طراوان در طراحی سایت و پشتیبانی استفاده کنید.

منبع: طراوان

مطالب مرتبط

بهترین زمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بهترین ایده‌های کسب و کار اینترنتی 1399

چالش‌های پیش روی شرکت‌های استارتاپی

 ادبیات کودک و نوجوان