استفاده از QR Code برای معرفی کسب و کار و برند شخصی

استفاده از ابزارها و قابلیت های جدید می تواند دیده شدن شما در بازار کسب و کار امروزی را افزایش دهد. برای آن که بتوانید حضوری پُرقدرت و قوی در بازار داشته باشید، باید از ابزارهای به روز و راه های متفاوت تبلیغات استفاده کنید. یکی از راه های معرفی برند تجاری و برند شخصی، استفاده از کدهای QR است. طراحی متفاوت و جذاب این کدها می تواند راه مناسبی برای معرفی شما و کسب و کارتان باشد.

کد QR چیست؟

نام QR مخفف Quick Response است و به معنای پاسخ سریع می باشد. در واقع این کد یک طرح دو بعدی است که می تواند توسط گوشی تلفن همراه یا بارکد خوان، اسکن شود. بعد از اسکن این کد می توانید به محتوای آن که می تواند متن ذخیره شده یا لینک محتوای دیگر باشد، دسترسی پیدا کنید. در واقع، استفاده های متعدد و چندگانه کدهای QR است که آن را برای کاربران جذاب می کند.
بعد از اختراع این کد، به سرعت بسیاری از کشورها به استفاده از آن روی آورند. درست همانند بارکد خطی که می توانید آن را به روی تمامی محصولات و مواد بسته بندی شده ببینید، استفاده از کد QR نیز در حال رایج شدن است. البته کاربرد کد QR تنها برای بسته بندی محصولات نیست و خیلی از افراد توانستند روش های خلاقانه ای را با کد QR اجرا کنند. امروزه می تواند کد QR را به روی بسیاری از وسایل دید که برای معرفی و آگاهی بخشی به کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

کد QR چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد و نحوه استفاده از کد QR را شما تعیین می کنید. می توانید برای معرفی خدمات و محصولات خود، به روی بسته بندی محصولات، جعبه‌ی هدیه یا پاکت پستی شرکت خود، از کد QR استفاده کنید. امروزه طراحی کارت ویزیت های با استفاده از کد QR نیز رایج شده و می توانید لینک رزومه خود را درون کد QR ذخیره کنید. هر مشتری یا کاربر، می تواند کد شما را اسکن کرده و به محتوای درون آن دست پیدا کند. همچنین شرکت های فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی، استفاده زیادی از کد QR می کنند. آن ها لینک ویدیویی یا اپ مورد نیاز برای راه اندازی واقعیت مجازی را درون یک کد QR قرار می دهند و پس از آن می تواند به راحتی کد را در اختیار مشتریان قرار داد.
از طرفی، کد QR می تواند عنصر گرافیکی جذابی در صفحه سایت یا به روی تبلیغ کاغذی شما باشد. هنگامی که کاربران به محتوای گرافیکی کد QR برمی خورند، برایشان جذاب است که محتوای درون آن را بدانند. اگرچه هنوز استفاده از اپ های QR خوان، هنوز به اندازه‌ی کافی رایج نشده، اما می توان آینده روشنی برای آن تصور کرد. بسیاری از تیم های تجاری نیز، نمونه کارهای خود را درون کد QR ذخیره می کنند و پرینت آن را به روی لپ تاپ یا میز کاری خود می چسبانند. با اینکار می توانید مشتریانتان را در دیدن نمونه کارهای خود، ترغیب کنید.

QR کد اختصاصی طراوان

کد QR چه تفاوتی با بارکد یک بعدی (UPC1D) دارد؟

کد بارکد یک بعدی یا همان خطوط عمودی چاپی به روی محصولات بسته بندی را همه‌ی ما دیده ایم. تنها استفاده‌ی این کد در ذخیره‌ی شماره محصولات است و به دلیل حجم محدود در نشان دادن اعداد، نمی توان از آن برای ذخیره لینک، ذخیره عکس، شماره تلفن، آدرس صفحه مجازی یا چیزهای دیگر استفاده کرد. اما کد QR یک کادر دو بعدی را در اختیار شما می گذارد و می توانید تا 7089 عدد را در آن ذخیره کنید. این عدد در مقایسه یا 30 عدد بارکد عمودی، تعداد بالایی را نشان می دهد. این قابلیت به شما امکان می دهد که محتواهای طولانی تر و بیشتری را به کد QR تبدیل کنید. امروزه کد QR را می توان با ابزارهای متفاوتی ساخت و خواند اما تولید کد QR با لوگو و برند شخصی می تواند اهمیت ویژه‌ای در تبلیغات و بازاریابی داشته باشد.

کد QR را چطور اسکن کنیم؟

برای خواندن و اسکن کد QR می توانید از برنامه های متعددی استفاده کنید. برای گوشی های تلفن همراه (اندروید و ios) برنامه های مختلفی وجود دارد. اما یکی از سبک ترین برنامه های موجود در بازار اپ موبایلی، برنامه QR code reader است که می توانید آن را از گوگل پلی دانلود کنید. کسانی که گوشی تلفن همراه شرکت اپل استفاده می کنند می توانند بدون استفاده از برنامه جانبی، به طور مستقیم با دوربین گوشی خود کد QR را اسکن کنند.

 کد QR اختصاصی

شما می توانید با سفارش کد QR اختصاصی شرکت طراوان، کد QR با برند شخصی یا لوگو شرکت تان را داشته باشید. همچنین امکان تغییر در رنگ بسته به هویت برند شما وجود دارد. می توانید برای کارت ویزیت، برچسب تبلیغاتی، تابلو تبلیغاتی، دیوار، بیزینس کارت، بسته بندی محصول، پاکت و جعبه هدیه و حتی تیشرت و پیکسل، درخواست کد QR بدهید. برای این کار کافی است تا با طراوان در ارتباط باشید.

منبع: طراوان

 

مطالب مرتبط

 ساخت QR Code برای برند شخصی و کاری