برون سپاری و فواید آن

برون سپاری و فواید آن

مدیران کسب و کارهای سنتی همواره با سوالات زیادی در ذهن خود مواجه هستند. چگونه می‌توان یک کسب و کار را گسترش داد؟ چگونه می‌توان افراد بیشتری را در فعالیت‌های شرکت سهیم کرد؟ چگونه می‌توان بدون صرف هزینه‌های هنگفت، فعالیت‌های شرکت را به روز رسانی کرد و گسترش داد؟ پاسخ به این سوالات را می‌توانید در مفهومی به نام برون سپاری کارها جستجو کنید. اگر شما نیز مدیر یک کسب و کار سنتی هستید یا به دنبال راه‌اندازی کسب و کار مدرن خود می‌باشید، نیاز به شناخت برون سپاری کارها دارید.

برون سپاری چیست؟

برون سپاری کارها، در واقع یک عمل تجاری‌ست که در آن برخی از اعمال و فعالیت‌های شرکت، به شخص یا تیم خارج از سازمان سپرده می‌شود. این کار برای کم کردن فعالیت‌های روزمره شرکت مبدا، صورت می‌گیرد. برون سپاری کارها، یک تصمیم مدیریتی‌ست و مزایای متفاوتی را برای شرکت مبدا به همراه دارد. از این مزایا می‌توان به کاهش هزینه‌های جاری، بالا بردن اثرگذاری، افزایش راندمان کاری، بالا رفتن تمرکز روی اهداف اصلی و امکان استفاده از ابداعات و ایده‌های نفر سوم اشاره کرد. البته در این بین باید ریسک‌هایی مانند کنترل کمتر روی خدمات، اختلافات زمانی و فرهنگی با تیم مقصد و همچنین دانش کم درباره تیم مقصد را در نظر گرفت. 

مدل کسب و کار پلتفرمی

مدل کسب و کار پلتفرمی، بستری برای ارتباط دو یا چند گروه وابسته به هم را ایجاد می‌کند. به طور معمول، این ارتباط بین کارفرما و پیمانکار به عنوان مصرف کننده و تولید کننده اصلی خدمات و محصولات، شکل می‌گیرد. در واقع، پلتفرم کسب و کار، راهی برای تغییر ساختار فعالیت‌های یک شرکت است و این کار را با ایجاد شبکه‌های بزرگ قابل اندازه گیری کاربران انجام می‌دهد. در این مدل، تراکنش و تعامل کاربران مد نظر قرار گرفته و سعی شده تا زیرشبکه‌هایی تحت تاثیر این ارتباط شکل بگیرد. برای ساخت یک پلتفرم باید 3 قدم اصلی را بردارید: 

  • 1. هر پلتفرم باید با مشخص کردن هدف ایجاد ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده ایجاد شود. باید بتوانید مقصد خود را در انتهای مسیر پلتفرم، به وضوح بیان کنید. 
  • 2. تا زمانی که پلتفرم شما در حال اجراست، چه برنامه‌هایی برای جذب کاربران بیشتر دارید؟ 3 فاکتور مهم در ارتباط کاربران یعنی اثرگذاری، آسان سازی و هماهنگی را چطور مدیریت می‌کنید؟
  • 3.پلتفرم‌های موفق با ایجاد ساختارهای جدید نوآورانه در سطح ساختار اصلی شناخته می‌شوند. پلتفرم شما تا چه حد برای نوآوری و ابداع کارایی دارد؟ 

برون سپاری کسب و کار

پلتفرم‌های برون سپاری چه مزایایی دارد؟ 

  1. تخصصی‌تر شدن استعدادها: هنگام استخدام فریلنسر، شما به دنبال کسی هستید که توانایی‌هایی دقیقاً مطابق با نیاز شما داشته باشد. با این دید، شما فقط برای تخصص مورد نظر و نه چیزی بیشتر یا کمتر، هزینه پرداخت می‌کنید. هزینه‌های استخدام تمام وقت یک متخصص، قابل مقایسه با استخدام فریلنسری همان سطح توانایی نیست. شما می‌توانید با هزینه‌های به مراتب کمتر از استخدام تمام وقت، بسیاری از فعالیت‌های شرکت خود را برون سپاری کنید. 
  2. هزینه‌های مکانی: هنگام استخدام یک نیروی جدید باید به فکر فضای کار و میز او نیز باشید. اگر نتوانید فضای کافی به هر نیروی خود بدهید، عملاً استخدام نیروهای تازه (و بالا بردن تعداد فعالیت‌ها) برای شما امکان پذیر نیست. اما شرکت‌های بزرگ با چندین هزار کارمند و متخصص در این موارد چه می‌کنند؟ شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا با برون سپاری کارها و استخدام فریلنسرهای عمدتاً اینترنتی، فضای دفتر کار خود را همیشه خلوت نگه دارند. فریلنسرهای اینترنتی نیاز به فضای کار دائمی و میز کار ندارند و به همین هزینه‌های به مراتب کمتر از کارمندان دائمی دارند. 
  3.  هزینه‌های جانبی: آیا هنگام استخدام یک نیروی جدید، به هزینه‌های جانبی او نیز فکر می‌کنید؟ آیا توان پرداخت خرید تجهیزات جدید را دارید؟ این ها سوالاتی‌ست که همه مدیران هنگام استخدام فرد جدید باید در نظر بگیرند. با استفاده از نیروهای فریلنسر، شما عملاً تمامی این سوالات را پاسخ می‌دهید. فریلنسرها نیاز به حضور دائمی در شرکت شما ندارند و به همین دلیل نیاز نیست تا برای آن‌ها جای مشخصی در نظر بگیرید. به همین ترتیب، هزینه‌های خرید تجهیزات، هزینه‌ی برق اضافی، حقوق بیشتر و حتی هزینه‌های مربوط به تردد کارمندان از مخارج شما کم می‌شوند. فریلنسرها، تجهیزات مختص به خود را دارند و از سیستم‌ها و امکانات شرکت شما استفاده زیادی نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند هزینه‌های اقامتی آن‌ها از بین ببرد. 
  4. کاهش اثرات قانون کار: هنگام استخدام نیروی رسمی و تمام وقت در شرکت خود، باید طبق قانون کار با او برخورد کنید و در صورت تخلف، مجازات می‌شوید. شما علاوه بر پرداخت حداقل حقوق مصوب قانون کار، باید از پس مخارج بیمه، پاداش و دیگر هزینه‌های او نظیر مالیات نیز بربیاید. بسیاری از شرکت‌های کوچک به دلیل استخدام کارمندان بی‌مورد و بی‌هدف از رشد و گسترش فعالیت خود بازمی‌مانند. در صورتی که می‌توانید با استخدام فریلنسرهای متخصص، تا 30 درصد از هزینه‌های غیرضروری بکاهید. در نظر داشته باشید که نیروی رسمی را نمی‌توانید به راحتی کنار بگذارید یا تغییر کاربری دهید، اما در مواجهه با فریلنسرها این امکان را دارید تا به آن‌ها کار یا شغل جدید بسپارید. 
  5. تک بعدی شدن کارها: عمده کارمندان تمام وقت یک شرکت، به اجبار باید در تمامی کارهای روزمره سهیم باشند. این کار علاوه بر گرفتن وقت آن‌ها، دست شرکت را برای پذیرش کارهای جدید و فعالیت‌های تازه می‌بندد. با استخدام فریلنسر، می‌توانید هر کار را به یک شخص خاص سپرده و بدین ترتیب، کارها را تک بعدی کنید. در این حالت، می‌توانید سفارش‌های بیشتری را (با توجه به تعداد فریلنسرهای زیر دستتان) قبول کنید و هر فریلنسر، تنها دستمزد کار انجام شده خود را دریافت می‌کند. در این حالت می‌توانید با وجود افزایش درآمد و بیشتر شدن فعالیت‌ها، دستمزد کمتر و هدفمندتری را پرداخت کنید. 
  6.  بالا رفتن کیفیت کارها: بالا رفتن کیفیت کارها، در قیمت و درآمد آن‌ها نیز موثر خواهد بود. هرچقدر بتوانید کیفیت کارهای خود را بالاتر ببرید، در واقع سفارش‌های سطح بالای خود را نیز افزایش داده‌اید که ارز آوری بیشتری نیز برای شما به همراه دارد. کیفیت کارهای جاری شرکت را می‌توانید به دو صورت آموزش نیروهای رسمی (که شامل هزینه‌های جانبی نیز خواهد بود) و استخدام فریلنسرهای متخصص عملی کنید. بدیهی‌ست که در حالت دوم، هزینه‌های کمتری در قبال درآمد بیشتر، متحمل خواهید شد. این موضوع به سرعت اثر خود را نشان می‌دهد. وقتی بتوانید با کم کردن مخارج، درآمد خود را افزایش دهید، به سرعت رشد خواهید کرد. 
  7.  بالا بردن دامنه کسب و کار: بسیاری از کسب و کارهای جدید، به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید و تازه برای خود هستند. هر فریلنسر از شهرها یا حتی کشورهای دیگر می‌تواند شعبه‌ی کوچکی از شرکت شما باشد. فارغ از بالا بردن شبکه ارتباطی خود، می‌توانید دامنه‌ی کسب و کار خود را به فراتر از مرزهای شهر مبدا ببرید و این کار را با هزینه‌های بسیار کمتر از تاسیس شعبه‌ی رسمی به انجام برسانید. از طرفی تاسیس شعبه‌های جدید، علاوه بر افزایش مالیات و هزینه‌های جاری، نیاز به استخدام افراد بیشتری نیز دارد که در حالت فریلنسری، این عیب نیز از بین می‌رود. 

نتیجه گیری
توسعه کسب و کارهای سنتی، شرطی الزامی برای سرپا ماندن در بازار پررقابت امروزی‌ست. در این بازار، نمی‌توان همچنان با مدل‌های سنتی و قدیمی، انتظار فعالیت پررونق و همیشگی را داشت. نیاز است تا با تهیه و طراحی پلتفرم‌های کسب و کار جدید و استفاده از راهکارهای توسعه کسب و کار، فعالیت‌های درون شرکت بازسازی شود. یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه سازمانی، برون سپاری کارهاست که عمدتا با استخدام فریلنسرهای متخصص و باتجربه انجام می‌شود. شما می‌توانید برای بسیاری از فعالیت‌های شرکت خود مانند مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مدیریت مالی، مدیریت نیروی انسانی و مدیریت تولید، از برون سپاری کارها استفاده کنید. این برون سپاری را بسته به نوع و اندازه فعالیت، می‌توان به یک نفر یا چند تیم محول کرد، اما در همه‌ی آن‌ها یک هدف دنبال می‌شود؛ توسعه فعالیت‌ها و بهبود کیفیت آن‌ها.

شرکت طراوان، سال‌های زیادی‌ست که همراه و همپای شرکت‌های قدیمی و کسب و کارهای نوظهور و تازه‌کار استان مازندران است. ما افتخار این را داشته‌ایم که همواره چه در حوزه‌ی تولید و طراحی و چه در حوزه‌ی پشتیبانی و راهنمایی، به شرکت‌های زیادی خدمات‌رسانی کنیم. با استفاده از خدمات برون سپاری و تولید محتوای طراوان می‌توانید، فشار را از هسته‌ی اصلی تیم کاری خود بردارید و تمرکزتان را به روی توسعه و رشد کسب و کارتان معطوف کنید. برای دیدن خدمات طراوان و کسب اطلاعات بیشتر از نحوه همکاری و ثبت سفارش می‌توانید با ما در ارتباط باشید. 

منبع : طراوان

01133242774

شرکت طراحی سایت مازندران ،  چالوس ، رامسر ، ساری