برون سپاری کسب و کار چیست و چرا شرکت‌ها از خدمات برون سپاری استفاده می‌کنند؟

برون سپاری کسب و کار، فرآیندی‌ست که امروزه توسط بسیاری از شرکت‌های معتبر پذیرفته شده است. در این فرآیند، تمام یا قسمتی از کار شرکت، به خارج از سازمان داخلی محول می‌شود تا از حجم کارهای پیش‌روی سازمان کاسته شود.

در این فرآیند، هدف بالا بردن کیفیت خدمات و محصول نهایی، در عین کاستن قیمت و هزینه‌های احتمالی‌ست. برای اطلاع از نحوه برون سپاری کارهای شرکت و انواع برون سپاری‌ها، ادامه مطلب را از دست ندهید. 

چرا شرکت ها، بعضی از کارهای خود را برون سپاری می‌کنند؟

دلیل اصلی شرکت‌ها برای برون سپاری کارهایشان، کاهش هزینه‌های مالی است. چرا که در این صورت نیازی به استخدام تمام وقت کارکنان و جذب کارمند نیست. این یعنی یک دفتر کار و مکان اختصاصی از شرکت به فرد تعلق نمی‌گیرد، شرکت زمانی که کاری برای سپردن به کارمند ندارد، پولی پرداخت نمی‌کند و همین طور شرکت نیازی به پرداخت حق بیمه ندارد.

علاوه بر آن، از آنجایی که با برون سپاری، انجام یک کار به یک نیروی خارج از شرکت واگذار می‌شود، شرکت می‌تواند بیشتر روی فعالیت‌های اصلی‌اش تمرکز کند و وقت بیشتری نیز در دسترس است. مشکلات مدیریت کارمندان در این صورت کمتر است و این شرایط، نتایج بهتری را برای شرکت در پی خواهد داشت.

این روند می‌تواند به انجام فعالیت‌های شرکت سرعت زیادی ببخشد. در حالی که تیم اصلی شرکت روی وظایف اصلی‌شان تمرکز می‌کنند، تیم‌های برون سپاری، کارهای جانبی و کم‌اولویت‌تر شرکت را انجام می‌دهند. این کار می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های ریالی شما، از هزینه‌های زمانی شما نیز تا حد زیادی بکاهد.
از طرف دیگر با وجود رکود در کسب و کارهای مختلف، شما نمی‌توانید به سرعت و به آسانی، تیم‌های در حال کار شرکت خود را افزایش دهید. هر کارمندی که به مجموعه خود اضافه می‌کنید، هزینه‌های جانبی زیادی مانند حقوق، مزایا، بیمه و پاداش خواهد داشت که در صورت عدم توان پرداخت از طرف شما، اعتبارتان خدشه‌دار خواهد شد و حتی ممکن است تا مرز ورشکستگی بروید.

اما با برون سپاری کسب و کار، می‌توانید در عین نگه داشتن مناسب اندازه شرکت، کارهای بیشتری را انجام دهید. برون سپاری کارها، از تصمیماتی‌ست که باید حول بقا و توسعه شرکت گرفته شود. این تصمیم، اگر به درستی گرفته شود، می‌تواند موفقیت سیستم کسب و کار شما را تضمین کند. 

تفاوت استخدام تمام وقت و کار پاره وقت

همانطور که گفتیم، با برون سپاری فعالیت‌ها و خدمات، دیگر نیازی به استخدام تمام وقت افراد و جذب کارشناس حضوری در حوزه مورد نظر خودتان نیست. کار تمام وقت به کارهایی می‌گویند که در آن، افراد به طور رسمی استخدام شده‌اند و موظف‌ هستند در ساعات مشخصی (در ایران معمولا 44 ساعت در هفته)، مشغول کار باشند.

البته ساعات کار در شرکت‌ها و ادارات مختلف، متفاوت است. در مقابل، در کار پاره وقت، افراد نیازی به کار در یک زمان مشخص ندارند و ساعات کاری نیز کمتر از ساعت قانون کار است. کار تمام وقت می‌تواند به صورت حضوری یا دورکاری انجام شود که به طور معمول، حضوری است. کار پاره وقت، خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. کار پاره وقت می‌تواند همراه با استخدام رسمی در یک شرکت باشد، اما لزومی برای آن وجود ندارد.

همچنین کار پاره وقت می‌تواند به صورت آزادکاری توسط فری‌لنسرها یا شرکت‌های خدماتی تخصصی انجام شود که در این صورت، درآمد به ازای انجام هر پروژه پرداخت می‌شود و انجام فعالیت نیز معمولا به صورت دورکاری است. در عین حال، کار پاره وقت گاهی می‌تواند ملزم به حضور در شرکت نیز باشد.

برون سپاری کارها

انواع کار از نظر زمان بندی و لزوم حضور در محل کار

در مجموع، انواع کار از لحاظ زمانی و حضور یا عدم حضور، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • - کار تمام وقت حضوری
  • - کار تمام وقت غیرحضوری
  • - کار پاره وقت حضوری
  • - کار به صورت پروژه‌ای 

این کارها را یک نفر (فری‌لنسر) یا یک تیم برعهده می‌گیرند. بسته به حجم کاری شما و کیفیت مورد انتظارتان، باید در انتخاب تیم برون سپاری دقت لازم را به خرج دهید. هر چقدر هم که برای این کار خرج کنید، باز به هزینه استخدام یک فرد متخصص در حوزه مدنظرتان نخواهد بود. به همین دلیل سعی کنید تا بهترین انتخاب را از میان گزینه‌های موجود داشته باشید. 

چه کارهایی را می‌توان برون سپاری کرد؟

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و راه‌های ارتباطی، مشاغل زیادی را می‌توان به صورت دورکاری و برون سپاری حضوری انجام داد. دیگر فرقی نمی‌کند که شما به عنوان کارفرما کچجا باشید و پیمانکارانتان کجای این کشور باشند. با اینترنت و وسایل ارتباطی اجتماعی می‌توانید بهتر از کارمندان حضوری‌تان از روند کار اطلاع پیدا کنید. 

شرکت طراوان از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید و پشتیبانی انواع خدمات کامپیوتری‌ست که سابقه درخشانی در همکاری با شرکت‌ها و کسب و کارهای حوزه‌های مختلف دارد. خدمات ما نه تنها شامل طراحی و تولید صفحات وب و اپلیکیشن‌های موبایل، بلکه شامل پشتیبانی کامل از انواع خدمات فضای مجازی نیز می‌شود.

تیم‌های تولید محتوای اختصاصی، مدیریت صفحات مجازی و بهینه سازی سایت (سئو) شرکت طراوان، به شکل کاملاً حرفه‌ای و با قیمتی بسیار مناسب، انجام امور مختلف شرکت شما را بر عهده می‌گیرند. می‌توانید با برون سپاری فرآیندهای شرکت خود به تیم‌هی تخصصی ما، علاوه بر کاهش هزینه‌های روزمره خود، بازدهی مناسبی را در خدمات خود داشته باشید. برای کسب  اطلاعات بیشتر نسبت به انواع خدمات ما و نحوه ثبت سفارش می‌توانید با ما در ارتباط باشید. 

اینستاگرام : https://instagram.com/travan.ir 
تلگرام : http://t.me/travanco


 

برون سپاری کسب و کار