برای آموزش کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کرد؟

اگر از علاقه مندان کسب و کارهای اینترنتی باشید، حتما ویژگی های بی شماری را در این نوع کسب و کار دیده‌اید. توانایی کار به شکل دورکاری و پروژه ای، امکان فریلنسر شدن و دریافت حقوق بدون مالیات و کارمزد، امکان پرداخت بیمه به عنوان مشاغل آزاد و خیلی از مسائل دیگر باعث شده که کسب و کار اینترنتی، حالا از پُر طرفدارترین کارهای بین جوانان باشد. اما یک سوال ذهن تمامی کارجویان اینترنتی را مشغول به خود کرده است. برای آموزش کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کرد؟

برای آموزش کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کرد؟

شاید برای خیلی از افراد تصور راه اندازی کسب و کار اینترنتی، بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد. این تصور احتمالاً در ده سال گذشته که خیلی از فعالیت های سنتی هنوز اینترنتی نبودند، درست بود. اما در فضای کاری امروزی دیگر نمی توان انتظار داشت که به راحتی و به سرعت بتوانید رشد کنید و به درآمد برسید. برای شروع کار در میان کسب و کارهای اینترنتی، باید قوانینی را رعایت کنید که بیشتر آن ها را در مطلب 8 سوال که پیش از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید از خود بپرسید برایتان بازگو کرده ایم.
پس از پاسخ دادن به سوالات پیش روی کسب و کارتان باید مهارت کسب کنید. داشتن مهارت بیشتر، یعنی موقعیت های شغلی بیشتر و بهتر. هر چقدر که بتوانید توانایی های کامپیوتری خود را گسترش دهید، در روند کارتان موفق تر خواهید بود. می توانید در مطلب آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل بسیاری از ابزارهای لازم برای داشتن یک کسب و کار موفق در منزل را بخوانید. یادتان نرود که یادگیری ابزارهای روز و استفاده از آن ها می تواند در رشد کسب و کار و جذابیت محتواها برای مخاطب موثر باشد.

بازار کسب و کار اینترنتی در ایران

فضای کسب و کار ایران، چند سال زمان نیاز داشت تا خود را با بازار جهانی تطبیق دهد. انجام کارهای فریلنسری و پروژه ای در جهان، فعالیتی شناخته شده و مرسوم است اما در ایران برای جا افتادن، به کمی زمان نیاز داشت. کسب و کارهای جدید موفق امروزی، بیشتر فعالیت های خود را به شکل برون سپاری و دورکاری به انجام می رسانند و تعداد نیروی دائمی و ثابت کمی دارند. لازم است شما نیز با اهمیت برون سپاری کارها و استخدام افراد دورکار آشنا باشید.
حال اگر علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستید، می توانید آموزش دیدن خود را با یادگیری نرم افزارهای جدید شروع کنید. در هر حوزه ای از اینترنت که دست بگذارید، می توانید ابزارها و نرم افزارهای مختلفی را بیابید. برای تولید محتواهای متنی و گرافیکی، نیاز به فراگیری مجموعه آفیس، فتوشاپ و این دست برنامه ها دارید. برای تولید محتواهای گرافیکی باید نرم افزارهای طراحی مانند ایلوستریتور و کورل را بلد باشید. برای کار به عنوان دستیار مجازی، باید بتوانید کار با شبکه های مجازی مختلف را یاد بگیرید. همچنین مهم است که بتوانید در این شبکه ها، از خود خلاقیت به خرج داده و پست های متنوعی را تولید کنید. اینکه صرفاً از پست ها و محتواهای قدیمی ایده برداری کنید، نمی تواند موثر و مفید باشد.

کسب و کار آنلاین
برای آموزش دیدن چقدر باید هزینه کنید؟

جالب است بدانید که آموزش های زیادی را می توانید به رایگان و بدون هیچ پرداختی دریافت کنید. چه در میان سایت های فارسی زبان و چه در میان سایت های خارجی می توانید آموزش های رایگان زیادی را ببینید. البته تمامی این آموزش ها مفید و کاربردی نیست. ممکن است برای یک آموزش پول زیادی پرداخت کنید ولی عملاً هیچ چیزی به دانش خود اضافه نکنید. بنابراین ملاک خود را برای دریافت آموزش یا کیفیت آموزش، عدد و مقدار پول دوره ندانید.
سعی کنید قبل از دریافت هر آموزشی، ابتدا سرفصل ها و مباحث آن را بررسی کنید. بسیاری از دوره های فارسی و خارجی، مباحث یکسانی دارند و نیاز نیست همه آن ها را ببینید. جذابیت کسب و کارهای آنلاین در آن است که دوره های آموزشی آن نیز در بیشتر موارد، اینترنتی و آنلاین برگزار می شود. اگر بتوانید در شرکت های فعال در محل زندگی خود، دوره کارآموزی شروع کنید، می تواند مفید و کاربردی باشد. در دوره های کارآموزی می توانید علاوه بر یادگیری مباحث تازه و مفید، کار در محیط واقعی و با مشتریان واقعی را نیز تجربه کنید.

سخن پایانی

شروع کسب و کار آنلاین نیز به مانند تمامی کارهای دیگر، نیازمند داشتن ملزومات و رعایت نکاتی است که شما را در ادامه مسیر همراهی می کند. بسیاری از شرکت های قدیمی و جدید امروزی، رو به استخدام افراد تازه نفس و فریلنسر گرفته اند که برای آن ها هزینه های کمتر و گسترش کسب و کار راحت تر را فراهم می کند. شما نیز می توانید با فراگیری مباحث اینترنتی و ابزارهای مختلف کار در منزل، فعالیت خود را شروع کنید و درآمد داشته باشید.
شرکت طراوان سالیان سال است که هم در حوزه‌ی طراحی و هم در حوزه‌ی آموزش فعالیت خود را با قدرت ادامه می دهد. دانشجویان زیادی برای گذراندن دوره‌ی کارآموزی خود به ما مراجعه می کنند. یکی از بخش های همیشه فعال و باارزش برای ما، همکاری با افراد جدید و مستعد است. در صورتی که به یادگیری مباحث کامپیوتری علاقه دارید می توانید رزمه خود را از طریق صفحه همکاری با طراوان، برای ما ارسال کنید. علاوه بر آن، طراوان همیشه در برگزاری دوره های مختلف کاربردی نیز پیش قدم بوده و شرکت در این دوره ها نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

منبع: طراوان

 

مطالب مرتبط

آموزش کسب و کار آنلاین