8 ایده کسب و کار اینترنتی برای مادران خانه دار

بسیاری از زنان جامعه، تصور می‌کنند که در صورت مادر شدن، باید کتاب و فعالیت‌های اجتماعی خود را رها کنند و تنها به پرورش و بزرگ کردن کودکشان مشغول شوند. منکر آن نمی‌شویم که بزرگ کردن فرزند، کاری زمان‌بر و طاقت فرساست که نیاز به دقت و حوصله‌ی زیادی دارد. اما باید بدانید که در کنار تربیت فرزند خود، می‌توانید کارهای زیادی را از خانه انجام دهید و اتفاقا درآمد بالایی را نیز داشته باشید. گذشته از آن، همسر شما نیز باید برای بزرگ کردن کودک، به شما کمک کند. می‌توانید بهترین ایده‌های کسب و کار اینترنتی برای مادران خانه دار را در ادامه مطلب بخوانید. 

 
  1.     بلاگری: اگر ذوق نوشتن در شما وجود دارد و قلم شیوا و خوبی دارید، می‌توانید بلاگری را به عنوان اولین کار خود انتخاب کنید. یادتان باشد که حوزه‌ی زنان و به خصوص مادران، هنوز هم جای پیشرفت زیادی دارد و از کمبود محتواهای خوب و کاربردی رنج می‌برد. اتفاقا مادران خانه دار، به دلیل تجربیات و لحظات نابی که پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند راهنمای خوبی برای دختران جوان و زنانی باشد که می‌خواهند مادر شوند. می‌توانید تجربیات خود را در حوزه‌هایی مانند کودک و پرورش آن، مشکلات زناشویی، نکات همسرداری، نکات خانه داری و بررسی مشکلات و محدودیت‌های موجود در جامعه برای زنان با بقیه افراد جامعه به اشتراک بذارید و به سرعت، رشد کنید. درآمد بلاگرهای معروف و شناخته شده حال حاضر، از ماهی 5 میلیون به بالا است که رقمی مناسب برای کار پاره وقت در خانه به شمار می‌آید. 
     

     

  2.     همکاری در فروش: مادران خانه دار به دلیل داشتن وقت زیاد پراکنده در طول روز، موقعیت بهتری نسبت به دیگر کارمندان تمام وقت دارند. سیستم همکاری در فروش به گونه‌ای است که باید در طول روز بارها و بارها به سیستم و سایت سر بزنید و انجام این کار برای کارمندان تمام وقت عملاً غیر ممکن است. اما مادران خانه دار در طول شبانه روز، بارها فرصت بیکاری را به دست می‌آورند که می‌توانند از آن برای کسب درآمد استفاده کنند. سیستم همکاری در فروش به این شکل است که شما برای عمده فروشان اینترنتی تبلیغ می‌کنید و به نسبت تعداد فروش محصول و قیمت نهایی خرید، پورسانت و کارمزد دریافت می‌کنید. این پورسانت‌ها می‌تواند از چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد. از طرفی، زنان خانه دار، موقعیت بهتری برای حرف زدن در گروه‌های خانوادگی و دوستانه دارند و می‌توانند با معرفی محصولات در این گروه‌ها، شانس فروش خود را بالا ببرند.
     

     

  3.    انجام کارهای فریلنسری: بسیاری از کارهایی که در فضای اینترنت وجود دارد، به شکل پاره وقت و فریلنسری ارائه می‌شود و تنها به کسانی داده می‌شود که انعطاف بیشتری در ساعت کار یا مکان کار خود دارند. بسیاری از شرکت‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند برای کاهش قیمت خدمات خود، انجام آن را با فریلنسرهایی بسپارند که اتفاقا دسته‌ای از آنان را مادران خانه دار تشکیل می‌دهند. کارهایی مانند مدیریت شبکه‌های اجتماعی، نویسندگی پاره وقت، وارد کردن محصولات در سایت و تبدیل شدن به دستیار مجازی می‌تواند برای بسیاری از شما مناسب باشد. درآمد این دسته از کارها، بین 1.5 تا 3 میلیون تومان در ماه است. 
    ایده کسب و کار مادران خانه دار

     

  4.     خرده فروشی اینترنتی لباس و لوازم آرایشی: اگر علاقه مند به حوزه‌ی فروش لباس یا لوازم آرایشی باشید می‌توانید این کار را با سرمایه‌های بسیار کم شروع کنید. می‌توانید با راه اندازی یک صفحه‌ی مجازی اینستاگرام، تهیه چند میلیون سرمایه اولیه (برای شروع این عدد می‌تواند بین 1 تا 3 میلیون تومان باشد) و خرید از عمده فروشی‌های لباس یا لوازم آرایشی، کسب و کار خود را شروع کنید. تنها چیزی که برای موفق شدن در این فضا نیاز دارید، کمی حوصله و زمان برای کار روی صفحه اینستاگرام خودتان است. هر چقدر که با مشتریان‌تان بهتر و جذاب‌تر حرف بزنید، قطعاً درآمد بهتری نیز خواهید داشت. درآمد این کار به صورتی است که به احتمال قوی تنها پس از 3 یا 6 ماه، به سوددهی می‌رسید و سرمایه اولیه خود را جبران می‌کنید. 
     

     

  5.     اجاره وسایل کودک: یکی از مشکلاتی که مادران خانه دار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، جا دادن وسایل نوزادشان در خانه است. زمانی که کودک شما به مرور بزرگ می‌شود، وسایل قدیمی و کوچک آن دیگر کاربرد ندارد و باید به دنبال وسایل جدید باشید. وسایلی مانند کالسکه، صندلی ماشین، اسباب بازی‌های نوزادی و خیلی چیزهای دیگر را نمی‌توانید تا همیشه نگه دارید. می‌توانید این محصولات را در سایت‌های مختلف اینترنتی یا شبکه‌های مجازی به اجاره بگذارید و از آن کسب درآمد کنید. البته این کار را روی شیشه شیر، لباس یا چنین وسایلی (به دلیل مسائل بهداشتی) نمی‌توانید انجام دهید.
     

     

  6.     برنامه ریز سفر یا رویداد: بسیاری از دست اندرکاران و مجریان برنامه امروزی، دیگر به شکل حضوری کار نمی‌کنند و تنها از طریق فروش پلن و برنامه ریزی خود درآمد دارند. شما نیز می‌توانید در صورتی که اطلاعات خوبی در این زمینه‌ها دارید، وارد حوزه‌ی مشاوره و برنامه ریزی آن شده و درآمد خوبی داشته باشید. البته ورود به این حوزه کمی تخصص و تجربه نیز نیاز دارد و اگر بتوانید موارد اجرا شده موفق یا نمونه کارهای موفق را برای مشتریان خود مثال بزنید، قطعاً در جلب اعتماد آن‌ها موثر خواهد بود.
     

     

  7.     کترینگ و آشپزخانه خانگی: این گزینه‌ی خوشمزه می‌تواند سود چند میلیونی برای شما داشته باشد. نگهداری از فرزند، نیاز به زمان و حوصله زیادی دارد اما گاهاً ساعات زیادی از روز را نیز مانند بازه خواب کودکتان، بیکار هستید. می‌توانید در این ساعات، سفارش پخت فینگر فود، کیک و شیرینی یا غذای خانگی بگیرید و از این راه، یه کسب و کار نیمه اینترنتی را راه بیندازید. بهترین فضا برای دریافت سفارشات و پیدا کردن مشتریان جدید می‌تواند صفحه‌های اینستاگرام باشد. از طرفی در صورتی که نمونه کارهای خود و بازخورد رضایت مشتریان را در این صفحه قرار دهید، می‌توانید توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. 
     

     

  8.    ویراستاری و مترجمی کتاب: ناشران زیادی هستند که سفارشات خود را به زنان و مادران خانه دار می‌سپارند و از آنان برای انجام امور ویراستاری کتاب و ترجمه آن، کمک می‌گیرند. بسیاری از دانشجویان زبان فارسی و خارجی، که دست روان و خوبی برای ویراستاری و ترجمه متن دارند، به این شغل مشغولند. مهم نیست که خانه دار هستید یا مادری پُر مشغله؛ در صورتی که بخواهید و توان و تخصص آن را داشته باشید، حتماً برای شما سفارش و کار اینترنتی وجود دارد. 
 

منبع : طراوان

 

 

مطالب مرتبط

 

8 ایده کسب و کار اینترنتی برای مادران خانه دار