آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل

خیلی از افراد نمی‌دانند که می‌توانند در منزل و حتی اتاق شخصی‌شان نیز کارهای درآمدزا داشته باشند. راه اندازی هر کدام از این کسب و کارها به توانایی شما و مهارتتان در کار برمی‌گردد و لازم نیست همه‌ی آن‌ها را با هم امتحان کنید. در مطلب امروز طراوان می‌خواهیم در ادامه مباحث کسب و کارهای اینترنتی جدید، شما را با مشاغلی آشنا کنیم که می‌تواند از منزل و به شکل دورکاری انجام شود. می‌توانید پس از بررسی کارها و انتخاب بهترین زمان شروع کار، فعالیت خود را آغاز کنید.

  1. تولید محتوا متنی: تولید محتوا از کسب و کارهای جدید و البته بسیار پر درآمد است. بسیاری از شرکت‌های امروزی، دیکر اهمیت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف و سایت اینترنتی را می‌دانند و سعی دارند با تولید محتوای هدفمند و مناسب، مخاطبان بیشتری را جذب کنند. نوشتن محتوای متنی، نیاز به دانش نگارشی و البته قلم قوی دارد. هر چقدر که بتوانید دامنه لغات خود را بالاتر ببرید و نوشته‌های بیشتری را کار کنید، قطعاً موفق‌تر و بهتر خواهید بود. از ابزارهای لازم برای تولید محتوای متنی می‌توان به مایکروسافت ورد و توانایی گشت و گذار در دنیای اینترنت نام برد. شما باید بتوانید در مورد تمامی عناوین اینترنتی بنویسید و حتی اگر تخصصی در این باره ندارید، بتوانید سرچ و جستجوی خوبی انجام دهید. محتواهایی که از نظر سئو و کلمات کلیدی بهینه شده باشند، قطعاً قیمت بالاتری را نیز دارند.
     
  2. تولید محتوای گرافیکی: تولید محتوا می‌تواند در حوزه‌ی گرافیک نیز اتفاق بیافتد. هر پوستر، بنر، تراکت، کارت ویزیت، قالب عکس و ... می‌تواند یک محتوای گرافیکی باشد که اتفاقا، فروش خوب و زیادی را نیز در فضای اینترنت دارد. بسیاری از سایت‌های فروش محصولات گرافیکی، آیکون‌ها و المان‌های گرافیکی را به قیمت‌های بالایی می‌فروشند. یعنی شما اگر توانایی کار در حوزه‌ی گرافیک را دارید می‌توانید هم فروش غیر مستقیم و هم فروش مستقیم تولیدات خود را داشته باشید. برای کار در این فضا باید با نرم افزارهای مخصوص طراحی گرافیکی یعنی فتوشاپ، ایلستریتور و کورل دراو آشنا باشید. البته یادگیری صبرف این نرم افزارها از شما یک طراح نمی‌سازد بلکه ابزارهای لازم را در اختیار شما می‌گذارد. بهتر است برای افزایش دانش و سطح کاری خود، از خواندن مطالب به روز، تمرین در عناوین مختلف و تحصیلات آکادمیک غافل نشوید. کار تولید محتوای گرافیکی می‌تواند به شکل تک کار یا کارهای دوره‌ای باشد که در هر دو مورد، درآمد خوبی منتظر شماست.
     
  3. مدیریت صفحات مجازی: خیلی از کسب و کارهای سنتی، حالا رو به فضای اینترنت آورده‌اند. این کسب و کارها برای پیدا کردن مشتریان و مخاطبان جدید، سعی می‌کنند تا فعالیت‌ها و محصولات خود را در قالب نوشته‌های متنی و گرافیکی، روی صفحه‌های مجازی منتشر کنند. اینستاگرام و تلگرام، اکنون دو شبکه مجازی پر طرفدار در بین ایرانی‌هاست که می‌توانید از آن برای کسب درآمد نیز استفاده کنید. داشتن یک گوشی هوشمند و توانایی کار در حوزه‌ی اینترنت تنها لازمه‌ی پیدا کردن کار در مدیریت صفحات مجازی است. اگر ذوق و سلیقه مورد نظر را برای کار دارید یا توانایی کار در ساعات مختلف روز را دارید، می‌توانید شانس خود را در این حوزه امتحان کنید. بیشتر صاحبان کسب و کار، علم و دانش مورد نظر را برای کار در اینستاگرام ندارند، می‌توانید به عنوان متخصص این حوزه وارد شده و به تدریج، تعداد صفحات زیر نظر خود را افزایش دهید.

    کسب و کار اینترنتی در منزل

  4. وارد کردن اطلاعات در اکسل یا سایت: فروشگاه‌های اینترنتی را می‌توانید در سطح اینترنت ببینید. همه روزه هزاران محصول در این سایت‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند و نیاز است تا اطلاعات و مشخصات مورد نیاز هر محصول نیز به سرعت در صفحه‌ی مربوطه آن قرار بگیرد. جذابیت این کار در ان است که نیاز به دانش و مهارت خاص ندارد و تنها باید بتوانید کلمات مورد نظر را که هر روزه به شما داده می‌شود، در جای مشخص شده وارد کنید. درآمد وارد کردن اطلاعات در مقایسه با کارهای دیگر اینترنتی چندان بالا نیست ولی با در نظر گرفتن سطح دانش و سختی کار، درآمد کمی هم نیست. وارد کردن اطلاعات را باید در مایکروسافت اکسل یا سایت انجام دهید. در هر دو صورت، کار خاصی منتظر شما نیست و می‌توانید بدون کار خاصی آن را انجام دهید.
     
  5. ساخت وسایل تزیینی و عروسک: اگر توانایی ساخت وسایل هنری مانند دستبند، گردنبند، وسایل مینیمال هنری و عروسک را دارید می‌توانید پول خوبی از این راه درآورید. به رشد کسب و کارهای اینترنتی و ساخت فروشگاه‌های کوچک در فضای وب، حالا شاهد رشد کارهایی هستیم که کمتر کسب به فکر راه اندازی آن می‌افتاد. بسیاری از دانشجویان دختر و پسر، برای کسب درآمد و داشتن سود حداقلی، ساخت وسایل هنری و صنایع دستی را دنبال می‌کنند. شما نیز می‌توانید این وسایل را در خانه ساخته و برای فروش آن به اینستاگرام و تلگرام رجوع کنید. اگر بتوانید چند مشتری اولیه را با تخفیف‌های خوب و قیمت‌های مصفانه جذب کنید، حتما در ادامه موفق خواهید شد. شیوه تبلیغ این صفحه‌ها به شکل دهان به دهان است و یقیناً رشد خوبی را خواهید داشت.
     
  6. پخت شیرینی و غذا در منزل: این کسب و کار مفرح و خوشمزه، بیشتر مناسب مادران خانه دار و دختران در منزل است که می‌توانند هم کلاس آشپزی آنلاین برگزار کنند و هم فروش غذا و شیرینی را در محله و شهر خود دنبال نمایند. اگر دست پخت خوبی دارید و توانایی کار با ساعات طولانی در آشپزخانه را دارید، می‌توانید پخت مواد غذایی را امتحان کنید. مهمترین دلیل رشد کسب و کار شما در این حوزه، نشان دادن رضایت مشتریان و کیفیت و تنوع کارتان است. سعی کنید خوشمزه بودن غذا را با عکس‌ها و فیلم‌های مختلف نشان دهید. گذاشتن اسکرین شات از رضایت مشتریان و چیزهایی از این قبیل می‌تواند در اعتماد سازی بین شما و کاربران‌تان اهمیت داشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب با تعدادی از کسب و کارهای روز آشنا شدید. البته می‌توانید تعدادی دیگر از کارهای مناسب برای سال 1399 را در مقاله بهترین ایده‌های کسب و کار اینترنتی 1399 ببینید. با وجود معرفی دسته‌های مختلف کاری، باید کاری را انتخاب کنید که در آن مهارت دارید و علاقه شخصی‌تان به آن نزدیک‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم حتی برای کسب و کارهای خانگی کوچک و ساده نیز با یک مشاور کسب و کار در ارتباط باشید تا با چم و خم بازار مجازی آشنا شوید. برای گرفتن مشاوره کسب و کار می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

منبع: طراوان



مطالب مرتبط
8 ایده کسب و کار اینترنتی برای مادران خانه دار
8 سوال که پیش از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید از خود بپرسید
کسب و کار اینترنتی چیست؟ آیا انواع کسب و کار اینترنتی را می‌شناسید؟

 

کسب و کار اینترنتی در منزل